In het Qudata-onderzoek onder ruim 1.000 kopers van badkamerproducten naar hun customer journey wordt gevraagd welke eigenschappen men aan een bepaald merk toekent. Op basis van bijgaande tabel, waarin de relatieve percentages per merk en kenmerk zijn weergegeven, kunnen we enkele opvallende observaties en trends identificeren. Uit de onderzoeken blijkt, dat consumenten niet altijd het verschil tussen merken en winkelnamen weten. Wanneer de namen van verkopers vaak worden genoemd, zijn zij in de analyse meegenomen. Prijs en kwaliteit Gamma (32,5%), Praxis (33,3%), Karwei (32,8%), en Ikea...
Qudata voert al meer dan 15 jaar onderzoeken uit naar de markten van keukens, keukenapparatuur en badkamers onder kopers van deze producten. Sinds kort staan de...
AI: grote kans of gevaar?
In een tijdperk waarin technologie de ruggengraat vormt van bijna elke industrie, is kunstmatige intelligentie (AI) uitgegroeid tot een van de meest...
Leeftijd, inkomen en opleiding bepalen infobronnen
Bij het kopen van een keuken oriënteren consumenten zich via uiteenlopende kanalen – van fysieke winkels tot sociale media. Maar hoe verschilt dat per...
De verkoop van keukens in Nederland heeft de afgelopen vijf jaar een significante transformatie doorgemaakt. Waar keukenspeciaalzaken in 2020 nog dominant waren...
Verschuivende voorkeuren in de keukenmarkt
De keukenmarkt ontwikkelt zich voortdurend, en de afgelopen vijf jaar laten veranderingen zien in de prioriteiten van consumenten bij de aankoop van een keuken....
Leeftijdsverschillen in keukenvoorkeuren
De eisen die consumenten stellen aan hun nieuwe keuken variëren sterk per leeftijdsgroep. Waar jongere kopers zich richten op design en innovatie, zijn oudere...
Consumentenonderzoeken Keukens en Keukenapparatuur nu online
Al vele jaren onderzoekt Qudata Home Analytics onder andere de markten voor keukens en keukenapparatuur in Nederland. De complete resultaten van meest recente...
Bereik consumenten direct via KeukenStudio en BadkamerStudio
Qumedia staat al jaren bekend om haar sterke B2B-media, zowel op papier als digitaal. Maar wist u dat wij ook consumententitels hebben? KeukenStudio en...
All-in-One Medium voor B2B Communicatie
In de dynamische wereld van B2B-media is het essentieel om een platform te kiezen dat zowel breed als doelgericht opereert. Qumedia, bekend om haar kwalitatieve...
Merkengids trekt veel consumenten: 66.000 views in januari
Nu we het toch over consumenten hebben: wist u dat onze Merkengids in januari maar liefst 66.000 keer is bekeken? Consumenten die op zoek zijn naar een...
Laat uw merken en diensten schitteren op Qumedia.nl
Bent u klaar om uw merk naar nieuwe hoogten te tillen? Met banneradvertenties op Qumedia.nl bereikt u precies de juiste doelgroep: professionals en...
Oriëntatiebronnen op internet
De internetbronnen die consumenten raadplegen bij het oriënteren op badkamerproducten hebben de afgelopen vijf jaar enkele opvallende veranderingen ondergaan....
“Klantgerichtheid is verwarrend eenvoudig”
Bestaat er zoiets als hét recept voor klantvriendelijkheid? Eén ding is zeker: als ondernemer kun je niet om je klanten heen. Klanten vormen het waardevolste...
Analyse klantsegmentatie per retailkanaal
De badkamerbranche staat voor grote uitdagingen: veranderende consumentenvoorkeuren, toenemende concurrentie en een diversiteit aan aankoopkanalen. Een...
Hoe demografische factoren de winkelkeuze bepalen
Elders in dit nummer wordt een analyse gegeven van de verschillende klantprofielen van badkamerconsumenten. Maar wat kun je nu met deze informatie? De keuzes...
Wat zoekt de consument bij badkamerproducten
Over de afgelopen vijf jaar zien we duidelijke verschuivingen in de eisen die consumenten stellen aan nieuwe badkamerproducten en -accessoires. Eén van de...
Internetbronnen bij de aanschaf van keukenapparatuur
Het online landschap is van cruciaal belang geworden voor consumenten die op zoek zijn naar nieuwe keukenapparatuur. De afgelopen vijf jaar is het gebruik van...
Trends en veranderingen in prioriteiten voor de badkamer
De afgelopen vijf jaar zijn er significante verschuivingen zichtbaar in de voorkeuren van consumenten wat betreft de aanschaf van badkamerproducten. Een blik op...
Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar
In het onlangs gehouden grootschalige consumentenonderzoek van Qudata naar de customer journey van de koper van badkamers en badkamerproducten, wordt onder...
Informatiebronnen bij aanschaf keukenapparatuur
De manier waarop consumenten informatie verzamelen over nieuwe keukenapparatuur is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Dit blijkt uit de resultaten van...
Naamsbekendheid verkopers badkamerproducten
Elk jaar voert Qudata een uitgebreid onderzoek uit onder meer dan 1.000 consumenten die hebben aangegeven badkamers of badkameraccessoires te hebben gekocht....
Internetbronnen bij zoektocht keukenapparatuur
In het jaarlijkse consumentenonderzoek naar de aankoop van keukenapparatuur onder ruim 1.000 kopers wordt onder andere gekeken naar de wijze waarop de...
In het jaarlijkse onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar de aanschaf van keukenapparatuur, is gekeken naar de verschillende bronnen die...
Waarom consumenten bij speciaalzaken kopen
Het jaarlijks grootschalige onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar hun aankoopgedrag bij de aanschaf van badkamers en badkameraccessoires biedt...